Regulamin rekrutacji 2020/2021

 

Regulamin rekrutacji uczniów

 

do Szkoły Polskiej im Mikołaja Kopernika

 

przy Konsulacie Generalnym RP

 

w Mediolanie  

 

§1
Zasady rekrutacji uczniów

 

1.      Podstawa prawna:

 

1)   Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148

 

z późn. zm.),

 

2)   Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2019 r. w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. 2019 poz. 1652),

 

3)   Statut Szkoły Polskiej im. Mikołaja Kopernika przy Konsulacie Generalnym RP
w Mediolanie,

 

4)   Zarządzenie nr. 6/ 2019/2020 Kierownika Szkoły Polskiej im. Mikołaja Kopernika przy Konsulacie Generalnym RP w Mediolanie w sprawie zasad i harmonogramu rekrutacji na dany rok szkolny.

 

2.      Kryteria rekrutacji:

 

1)      zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą do Szkoły Polskiej (dalej: Szkoła) mogą być przyjmowane:

 

a)   dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą,

 

b)   dzieci obywateli polskich stale zamieszkałych za granicą oraz dzieci osób niebędących obywatelami polskimi, jeżeli Szkoła posiada wolne miejsca oraz odpowiednie warunki kadrowe, organizacyjne i finansowe,

 

2)      warunkiem przyjęcia ucznia do Szkoły jest dostarczenie Kierownikowi:

 

a)         aktualnego zaświadczenia o uczęszczaniu do szkoły lokalnej działającej
w systemie oświaty lub do szkoły europejskiej działającej na podstawie Konwencji o Statucie Szkół Europejskich lub

 

b)        pisemnego oświadczenia rodziców o uczęszczaniu ucznia do takiej szkoły.

 

 

 

§2

 

Etapy rekrutacji uczniów

 

1. Składanie dokumentów rekrutacyjnych i ich weryfikacja:

 

1)   termin i miejsce przyjmowania dokumentów określa Kierownik Szkoły (wskazuje określony dzień, godzinę, miejsce przyjmowania dokumentów),

 

2)   Kierownik Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną. Kierownik wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Komisja składa się z nauczycieli zatrudnionych w Szkole,

 

3)   do zadań Komisji należy:

 

a)      przyjmowanie dokumentacji rekrutacyjnej i kwitowanie potwierdzenia jej przyjęcia;

 

b)      sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym;

 

c)      ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie wyników rekrutacji do wiadomości rodziców, po akceptacji Kierownika Szkoły.

 

4)   podczas składania dokumentów rekrutacyjnych ucznia, rodzic jest zobowiązany okazać, celem potwierdzenia informacji zawartych w kwestionariuszu zgłoszeniowym ucznia, następujące dokumenty: dowód lub paszport dziecka, dowód/dowody lub paszport/paszporty rodzica/rodziców dziecka,

 

5)   o przyjęciu do Szkoły decyduje kolejność zgłoszeń kandydatów spełniających kryteria określone w § 1 ust. 2. W tym celu osoba przyjmująca dokumenty rejestruje datę, godzinę i kolejność zgłoszeń,

 

6)   Komisja sporządza protokół z przeprowadzonej rekrutacji po jej zakończeniu. Pod protokołem podpisują się Przewodniczący komisji oraz członkowie komisji rekrutacyjnej.

 

2.Składanie wniosku o przyjęcie do SPL oraz wymaganej dokumentacji:

 

1)      dokumentację rekrutacyjną stanowią:

 

a)      kwestionariusz zgłoszeniowy ucznia do Szkoły Polskiej – wypełniona ankieta na stronie internetowej szkoły (www.mediolan.orpeg.pl/zapisy do szkoły),

 

b)      kwestionariusz zgłoszeniowy ucznia do Szkoły – załącznik nr 1,

 

c)      klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych – załącznik nr 2,

 

d)      oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
i wizerunku dziecka – załączniki nr 3a i 3b,

 

e)      zaświadczenie ze szkoły lokalnej, o której mowa w § 1 ust. 2 regulaminu lub pisemne oświadczenie rodziców o uczęszczaniu ucznia do takiej szkoły - załącznik nr 4.

 

Zaświadczenie/oświadczenie składa się raz przy przyjęciu ucznia do szkoły.
W przypadku zmiany szkoły zaświadczenie/oświadczenie musi być aktualizowane.

 

f)          powiadomienie w nagłych sytuacjach – załącznik nr 5,

 

2)      kierownik Szkoły Polskiej ogłasza nabór uczniów do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej, Liceum Ogólnokształcącego w SPL na kolejny rok szkolny na stronie internetowej Szkoły i na tablicy ogłoszeń w budynku szkoły,

 

3)      rekrutacja uczniów do SPL rozpoczyna się 15 kwietnia a kończy się 30 czerwca danego roku. Termin rekrutacji uzupełniającej ustala kierownik.

 

3.      Wyniki rekrutacji uczniów do Szkoły:

 

1)   po upływie terminu przyjmowania dokumentów określonego w harmonogramie działań rekrutacyjnych Szkoły sporządzana jest lista wszystkich kandydatów,

 

2)   po zakończeniu rekrutacji Komisja rekrutacyjna przygotowuje listę przyjętych uczniów i kandydatów nieprzyjętych,

 

3)   do dnia 30 czerwca Komisja rekrutacyjna Szkoły jest zobowiązana podać wyniki rekrutacji do wiadomości rodziców, po akceptacji Kierownika Szkoły,

 

4)   w przypadku rezygnacji ucznia z nauki w Szkole, na jego miejsce przyjmowana jest kolejna osoba z listy nieprzyjętych, spełniająca wymogi formalne. Lista znajduje się
u Kierownika Szkoły.

 

4. W przypadku przyjęcia ucznia do Szkoły, rodzic jest zobowiązany złożyć pisemne potwierdzenie (drogą elektroniczną), iż dziecko będzie uczyło się w Szkole.

 

5. W przypadku wolnych miejsc w Szkole prowadzona jest rekrutacja uzupełniająca, do której stosuje się odpowiednio przepisy § 1 i 2 regulaminu.

 

 

 

§ 3

 

Składanie odwołania

 

1.        W terminie 7 dni od dnia podania wyników rekrutacji do wiadomości rodziców, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem
o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do Szkoły.

 

2.        Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia.

 

3.        Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do Kierownika Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

 

4.        Kierownik Szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
o którym mowa w ust. 3, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

 

 

 

§ 4

 

Harmonogram rekrutacji

 

1.                  Poniżej proponowany harmonogram rekrutacji. Kierownik może dostosować terminy działań rekrutacyjnych do specyfiki Szkoły:

 

1)      Do 15 kwietnia – wydanie przez Kierownika Szkoły zarządzenia określającego harmonogram i zasady rekrutacji.

 

2)      Do 15 kwietnia - umieszczenie ogłoszenia o rozpoczęciu rekrutacji na stronie internetowej Szkoły i podanie do wiadomości zasad i harmonogramu rekrutacji.

 

3)      Do 15 czerwca – składanie dokumentów o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej i Liceum Ogólnokształcącego (przyjmowanie kompletnych dokumentów wraz z załącznikami).

 

4)      Do 30 czerwca - ogłoszenie wyników rekrutacji.

 

5)      Od 16 do 31 sierpnia– rekrutacja uzupełniająca.

 

2.                  W przypadku wystąpienia na danym terenie stanu nadzwyczajnego, w szczególności sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu obywateli, uniemożliwiającego przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego
w terminach określonych w ust. 1, Kierownik Szkoły ustala inne terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego,
w tym terminy składania dokumentów, i podaje je do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej Szkoły.

 

ZałącznikRozmiar
PDF icon Regulamin rekrutacji uczniów_2020 2021.pdf151.02 KB